Je kent vast de buitenbeentjes in de supermarkt wel. Dit steentje is gemaakt van restjes zilver. Niks verspilling! Van de restjes zilver wordt een balletje gemaakt en daarna platgeslagen. Het plaatje is niet helemaal gaaf. Dit geeft een stoer en robuust uiterlijk.
♥ De ring wordt met de hand gemaakt in de gewenste maat.
♥ Het plaatje wordt met de hand gesmeed. Hierdoor is elke ring weer anders.
♥ De ringband is ongeveer 2mm.
♥ Leuk om de ring te personaliseren door er een letter of hartje in te stempelen.
Let op: De letters worden met de hand letter voor letter in het materiaal geslagen, hierdoor zullen de letters niet kaarsrecht naast elkaar staan en zullen ze misschien niet allemaal even diep erin geslagen zijn.
Je kunt kiezen tussen een standaard hoofdletter of een wat sierlijke hoofdletter. De G is een sierlijke letter.
Maat bepalen:
Het beste is om even je maat op te laten meten. Als je in de buurt van Heemstede woont kun je dit door mij laten doen. Woon je verder weg, dan kun je dit het beste door een juwelier laten doen.
Ik maak de maat die je doorgeeft. Als de ring vergroot/verkleind moet worden, dan zijn hier kosten aan verbonden.
Je kunt ook zelf je maat opmeten (Let op! Dit is op eigen risico):
1. Kies een smalle ring (2mm) die je goed past.
2. Leg je ring op een liniaal (de ring moet mooi rond zijn).
3. Bekijk hoeveel mm de binnenkant van je ring aangeeft. (Let op! Niet de dikte meetellen).
4. Kom je uit op 17mm? Dan is dat je ringmaat.















